søndag 12. oktober 2014

Vekestart 42

Søndag kveld igjen. Idag har eg gått tur. No er sommaren heilt klart over, det er surt, det er litt vått, og det er fantastisk fine haustfarger!!! Gjørmete også, så joggeskoa fekk ein tur i vaskemaskina då eg kom heim.
Ok, dette er ikkje frå skogen, men parkeringsplassen på jobb.
Fine farger, iallfall!

Tur i myr!

Litt vått og surt
Eg las eit dikt på Facebooksida til Kirkens Nødhjelp idag. Det er TV-aksjon med tema vatn om ei veke, du har kanskje fått med deg det via reklamer i både aviser og på TV? Her er vi velsigna med mykje, og reint, vant. Inne, i kranane våre, men også utandørs. Ingen hos oss treng bruke dagen på å hente vatn, slik at det går ut over andre gjeremål, kor lett er det å vaske klær, ha reine koppar og kar eller få vaska seg sjølv, når vatn er ei mangelvare? Jenter som må slutte skulegangen fordi dei treng heime for å hjelpe til slik at dei får gjort det som må gjerast. Sjukdommar som sprer seg. Eg kjenner nesten fysisk på børa som er beskrive i diktet under, eg som syns det var slitsamt å kjøre til butikken og ha med ungane då dei var små… Og joggeskoa eg berre putta i vaskemaskina, ville nok fått stå dersom det var 5 timar å gå for å hente vatn!

Du bærer tunge bører


Du bærer tunge bører, kvinne.
Engang bar du høyreist
din krukke med vann.
Nå har slitet tynget deg ned-
slitet og de mange barnefødslene.
Med en unge på ryggen,
en annen ved hånden
har du vandret mil etter mil
måned etter måned, år etter år
for å hente vann ved kilden.
Over de brunsvidde markene,
gjennom skogene,
mens fotsålene blir harde
og kroppen lengter etter hvile.

Du er ikke alene.
Millioner av kvinner er lastedyr –
bærer vann, rent vann,
og det er alltid så langt borte.
Vannet bestemmer dagens gjøremål
fyller mange av døgnets timer.
Frihet for deg, er kanskje noe så enkelt
som å slippe å vandre, slippe å bære.


Helene Freilem Klingberg



Håpar du får ei fin veke!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar