mandag 30. juni 2014

Vekestart veke 27

Ny veke, og du er vel klar for nye visdomsord?
Dette diktet las eg i ei blad ein gong, klipte ut og la til sides, så gløymte eg det. Idag fann eg utklippet att, og tenkjer at dette er det rette å dele med dykk idag!
Ein Bukett frå grøftekanten

Gode ord

Det visne mennesket
fikk overrislinger av gode ord
dagen etter
var mennesket fullt av blomster
røttene boret
dypt i oss.

Tove Lie

Er det ikkje fint sagt? Eg får lyst å overrisle andre, og eg har lyst å bli overrisla og stå der full av blomster!!! 

Idag har eg både gjødsla og vatna kjøkkenhagen. Den veks og trives, men den krever stell! Akkurat som folk og venskap og livet!

Frodigt og grønt! 

2 kommentarer:

  1. Nydelig dikt :-) Jeg måtte dele det med ei venninne på facebook, hvor det passet så ekstra godt akkurat i dag.
    Takk for koselig kommentar i bloggen min. Jeg ser du har tenkt å sette brøddeig etter 1-2-3-oppskrifta jeg la ut. Så hyggelig! Vær obs på at jeg hadde glemt å nevne salt. Det er nå rettet opp. 2 ts skal det være. Lykke til!
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  2. Det var gode ord! Tror jeg skal overrisle så mange jeg kan på min vei i dag! Sånt gjør godt:) ha en fortsatt fin sommer:)

    SvarSlett