tirsdag 3. september 2013

Vekestart veke 36

I helga var eg hos mamma og pappa. Heime er eg dotter, same kor gamal eg blir. Men litt meir får eg gjere, litt meir blir eg tiltrudd med åra. Eg får lage middag, reie opp mi eiga seng og får rygge pappa sin bil ut av garasjen!

Men det er pappa som plukker plommene, eg fekk ikkje opp i stigen!




Og været viste seg frå si beste side ei stund og eg gjekk på tur og fann sopp og fekk dei aller lengste beina i sola!



Vekas ord er litt preg av at mamma er sjuk, så eg vil ha nokre mammaord idag:



En mamma er en mamma
En mamma er en mamma
 om du kan krabbe eller gå.
En mamma er en mamma
om du kan sitte eller stå.
Hun løfter deg og trøster deg og legger deg til ro,

hun bretter dyna over deg og gjør deg varm og god.

En mamma er en mamma

om hun har hundre andre små.

En mamma er en mamma
 om det er vinter eller vår.
En mamma er en mamma om du blir stor og tiden går.

Hun klapper deg og klemmer deg. Hun fyller opp din kopp.

Hun synger når du legger deg og når du skal stå opp.

En mamma er en mamma
 om hun er over hundre år.

Om hun har hundre andre ting å gjøre,
 hun kan høre
 om du har det bra.
 Hun er så god å ha!
Hun klapper deg og klemmer deg, hun fyller opp din kopp.
 Hun synger når du legger deg og når du skal stå opp.
 En mamma er en mamma 
om hun er hundre mil herfra. 
En mamma er en mamma. 
Hun er det beste du kan ha!!!
(Gustav Lorentzen)


Og vi åt kake og feira fødselsdagen min for omtrent fjerde gong den veka!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar