onsdag 15. august 2018

Mindfullness i august (not)

Du veit ho dama på butikken,  ho med 3 lange lister i hånda med alt ho skal handle, mord i blikket og ein stakkars mann som kjem etter med full handlevogn?

Der har du snart meg!

Eg har liste på liste, vaknar og tenkjer på blomster og bordkort, "vi skulle jo hatt ein seglbåt på bordkorta"!, plagar mannen med spørsmål om kaker og meny og lurer stadig på kva eg har gløymt. Noko må det vere?

Det er berre litt over ei veke igjen, så feirar vi dag!

Det roar seg litt, men eg blir forundra over kor engasjert og forvirra eg blir over alle val og problemstillingar... Eg er ikkje den coole dama som tek alt på strak hand! Same kor mykje eg ville likt å late som om eg er det. Eg får øve, slik at til neste runddag eller anna storselskap skal eg framstå som Mindfulnessens dronning! (kanskje)

Men eg har kjole klar, og sko og eg har klipt meg. Og snille frisøren slo til med massajestol og hodebotnsmassasje og god, god tid. Ho har nok sett stress før!

3 kommentarer:

  1. Da vi feira gubbens 50-årsdag for to uker siden, endte jeg opp med å koke rømmegrøt til 27 mennesker selv. Det meste jeg har kokt til fram til det var vel familien på fem... Det gikk sånn ganske bra. Ingen hadde vel dødd om det hadde vært litt mere, men så fikk vi ganske god avsetning på kakebordet.

    Jeg har litt lite evne til å bli stressa. Ei dame i en kjolebutikk i nabobyen besvimte nesten da hun skjønte at jeg var på jakt etter kjole til sønnens bryllup dagen etter. Jeg beroliget henne med at jeg hadde en fra før som var fullt brukandes, men at det hadde vært artig med ny. Jeg kjøpte ikke ny kjole der, men i en annen butikk, på fredags ettermiddag, dagen før sønnen skulle gifte seg. Senere på kvelden (sånn ca halv elleve) satte bruden, hennes to svigerinner og svigermor seg ned for å se på film mens brudgommen skrev ferdig talen. Ikke noe stress å spore i hele huset - helt fantastisk! :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Herlig!skulle hatt litt mer av det der! Men jeg stresser ikke mer enn at jeg mest av alt gleder meg!

      Slett
    2. Det er bra! Jeg må nok innrømme at den rømmegrøten genererte noe tankevirksomhet, særlig før innsovning, men ikke verre enn at jeg ikke tenkte på det som stress. Lykke til med forberedelsene videre! :-)

      Slett