tirsdag 18. juni 2013

Turist i eigen by

Søndagskvelden var det sol og skyer og vi tok ei skikkeleg "turistutflukt" seint på kveld i eigen by, til Kristiansten festning. Der er det flott utsikt mot Fosen-"alpene" og fjorden. Her kjem nokre glimt:



Fosen-alpane i det fjerne


Festningsverket er flott og har mange detaljar, vel verdt å gå rundt og kikke. Det er ofte slik at ein ikkje brukar dei nærmaste attraksjonane!
 Byen låg for våre føtter!


Ulike portar




 Trolsk stemning med slike skyer!
Vi var litt seint ute, men ein gong seinare skal vi gå på kafeen også





5 kommentarer:

  1. Så koselig. Jeg har tenkt å gjøre det samme denne sommeren. Ta en runde i egen by og nærområde og besøke de stedene som turistene besøker når de er i Østfold. Nesten litt flaut hvor lite jeg studert nærområdet. Fine stemningsfulle bilder :)

    SvarSlett
  2. Kan være spennende å være turist i egen by. Kjempe flotte bilder fra en stemningsfull kveld ser det ut som. Og ja er alt for lite flink til det jeg og. Har så smått begynt med geocatching og oppdaget til min begeistring at ikke bare var det en gøy måte å bevege seg med gps på, men og en flott mulighet til å bli mer kjent med den byen jeg har bodd i nesten alle mine år :)

    SvarSlett
  3. Svar
    1. Takk :) Kikka innom bloggen din, lykke til med alt som skal gjøres og med babyen!

      Slett
  4. Ikke bare flotte bilder, men innbydende - hit får man lyst til å komme som utenbys turist også..! Det er noe med dette at man ikke ser det som er nærmest seg. Først i voksen alder at jeg, som bor relativt nær Mjøsa, har kommet meg til å ta en tur med Skibladner, for eksempel. Bra du minner oss på at vi kan bruke nærmiljøet som utfartssted også.

    SvarSlett