søndag 11. november 2018

Novembersøndag

Eg er her.
Idag har eg brukt dagen på lang frukost saman med mannen. Egg, rundstykker og gåve, det er jo farsdag. (og lillesøster er på besøk hos pappa og leverte gåve der)

Etterpå har vi gått i skogen. Vått og skittent og eg har vaska skoa mine etterpå.

Bloggen står langt ned på lista akkurat no, men eg kikkar innom.
 

Egg og te. Fine greier!

Ett er nødvendig.

Ett er nødvendig
her i denne 
vår vanskelige verden
av husville og heimløse:
Å ta bolig i seg selv.
Gå inn i mørket
og pusse sotet av lampen.
Slik at mennesker på veiene
kan skimte lys
i dine bebodde øyne.
Hans Børli

2 kommentarer:

  1. Det kalles vel Livet, vi er begge flinke til å prioritere, synes jeg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Livet, det som skjer medan alt anna skjer. Det gjeld å puste med magen innimellom, og berre vere!

      Slett