torsdag 4. desember 2014

Adventskrybbe?? og Barbromesse

Eg har alltid likt julekrybber. Dei kan vere stilfulle, med flotte figurar, dei kan vere i plast med glorete farger, det kan vere naturtro figurar, stiliserte, store, små…Eg syns alle har sin sjarm! Eg var på julekrybbeutstilling i Oslo i fjor, og der kunne ein også sjå forskjellane frå land til land. Fasinerande!

Men ei julekrybbe kan også vere ei adventskrybbe! Huskar du at eg har nemnt at eg likar ting som hjelper meg halde styr på tida fram mot jul? Då ungane var små, byrja vi sette fram ein og ein figur for kvar dag. Krybba vår er eigentleg ei samling med gipsfolk og -dyr, og er på langt nær mange nok til å rekke fram til jul. Men eg er englesamlar, og her er englekoret tilstade i høgste, gladaste grad!!! Kven veit om ikkje englane var tilstades frå før Maria og Josef kom til stallen også?  Før var det stas å få sette på plass dagens figur, no er det min jobb. Men alle er innom og ser at antallet stemmer med dagens dato :)

Sjølvaste stallen er ganske enkel,
spikra saman i ei fart for mange år sidan.
Englar og dyr er på plass.

Eg kunne skrytt på meg at vi sang faste sangar når vi fylte inn i krybba, men det er nok ikkje sant. Men ein sang som kan passe er "Et barn er født i Betlehem" frå plata "Rosa frå Betlehem" som eg høyrde mykje på i studietida. Eg syns dette er skikkeleg snke-skuldrene-og-lytte-musikk. Så enkelt men avansert!



Elles ser eg at å bidra med musikk og "kalender" kvar dag tek tid… Det spørs om eg rekk det når ferien er over på måndag?! Men det er ganske artig også :)
I følge den store verdsveven er det dessutan Barbromess i dag, og namnedag for Barbro. Barbro som dagen er kalla opp etter, kan vi lese meir om her:

Barbro skal i følge legendene ha levd i Tyrkia på 300 tallet. Hun var utrolig vakker, så vakker at Dioscorus,, faren hennes stengte henne inne i et tårn slik at ingen friere skulle finne henne. I tårnet ble Barbro kristen, det likte ikke faren, som prøvde å drepe henne. På mirakuløst vis unslapp Barbro først, men faren overga henne senere til myndighetene og hun ble torturert. Imidlertid nektet Barbro å oppgi sin tro og faren ble pålagt å drepe henne. Etter drapet ble Dioscorus straks slått til jorden av et kraftig lyn og brent til aske. Barbro ble gjort til katolsk helgen etter sin død og var svært populær.
Hun ble helgen for kanonskyttere, artellerister, artelleriregimenter i flere land, også i Norge har henne som sin vernehelgen og markerer Barbromessedagen.
Julens merkedager, Aktiv i Oslo

Av juleførebuing idag, kan eg nemne koking av fikenmarmelade(godt til ost!), krydring av ribba til julaftan og tur i skogen for å senke skuldrene!
Og på ettermiddag såg himmelen slik ut



1 kommentar:

  1. Jeg har også en julekrybbe som jeg har fått etter pappas onkel, den er gammel og koselig og må frem hver eneste jul. Den har figurer som sitter fast så jeg får dessverre ikke delt den opp i dager, men det hadde vært en kjempekoselig ting å gjøre:)

    SvarSlett