søndag 26. juli 2015

Bokhyllemeter

Vi er glade i bøker i familien vår. Vi elskar å lese. Både mannen og frua. Det er alltids ein grunn til å kjøpe ei ny bok, gå innom ein bokhandel eller tre, rusle gjennom biblioteket, låne bøker. Det er alltid tid til å lese. Vi har lese høgt for ungane. Vi les kvar for oss. Å reise bort utan ei bok i bagasjen er utenkjeleg. Bøker kjøpt på reise tel ikkje… Eg har takka ja til bøker når nokon andre har hatt for mange. Jada, eg har Sigrud Undset samla bøker, og Johan Falkberget sine. Vi les gjerne aviser til frokostbrødskiva og ei bok på sofaen etter middag. Vi har bøker i alle rom. Det er stadig rasfare ned frå nattbordet.
Ein slik livsførsel fører med seg eit problem: nemleg lagringsplass. Særleg ille vart det då vi skulle bygge på og bygge om, vi måtte ta ned bokhyller og pakke vekk bøker, mange bøker. Det har vore sorg over bøker vi veit vi har som ikkje har vore tilgjengelege. Enkelte bøker har vore pakka bort sidan 2007. Skrekk og gru! Det har ligge i bakhodet at vi treng bokhyller, mange bokhyllemeter.

Men no, endeleg, etter fleire år med bygging, ombygging, oppussing +++ er kjellaren ferdig, og mannen har bestilt og montert bokhyller. Tenåringane har løfta ned bokkassene frå mørkeloftet og vi har byrja jobben med å pakke ut. Det er litt sånn: "Oi; har vi så mange bøker…. Oisann, har vi to av den? Åh, der er den, den skal eg jammen lese på nytt, og den og den". Og ikkje minst: "Oisann, vi får ikkje plass!!!" Litt rødming over dårlege bøker, det vart ei kasse med bøker som skal kastast og ei med bøker som skal gis bort. Vi prøvar sortere, slik at det skal gå lett å finne igjen bøker i hyllene. Vi sorterar alfabetisk, sjølv om eg foreslo både fargesortering og sortering på storleik, så går vi for den tradisjonelle måten. Vi har mange bøker av forfattarar på H, ikkje så mange på O. Mange på A og færre på M.
Bøker i hylle og bøker på golv...

Det blir ikkje plass til alt! Det står igjen kasser som er opna, men ikkje tømt. Alle dei fine barnebøkene ligg i kasser enno, spørs om dei blir der ei stund til. Hobbybøker likeså (rekk jo ikkje bruke dei no, sidan eg skal lese om igjen så mange andre) Faglitteratur krever eit eige rom. Akustikk og biomedisin, det blir for spesielt interesserte.

Men alle notebøkene får plass. Og samlinga mi av Ole Brumm-bøker, på norsk, engelsk, tjekkisk, fransk, spansk, russisk etc. Og litt chiclitt, litt krim, gamle klassikarar. Harry Potter! Må få ned ein godstol og leselampe. Så kan vi sitte der og gruble på kvar vi kan få opp like mange hyllemeter til, til resten av bøkene!

Men eg treng bøker! Eg tenkjer dei kan vere litt som det Olav H Hauge sier i dette diktet, ein stein å trø på!

Eit ord

Eit ord
- ein stein
i ei kald elv.
Ein stein til -
Eg må ha fleire steinar
skal eg koma over
Olav H. Hauge
God veke til deg!
Det spørs om eg må gå for Kindle litt oftare :)

3 kommentarer:

  1. Når jeg var liten drømte jeg om å ha mitt eget bibliotek.... et rom med peis, god stol, godt lys og masse bøker!

    SvarSlett
  2. Herlig! Litt som i vår heim. Bøker over alt. ..

    God august veke :-)

    SvarSlett
  3. Særdeles gjenkjennelig! I et forsøk på å få plass tol familien i stua, tok vi ut bokhyllene, og satte dem nede. Resultat? Pianoet, borda, aviskorga.... det er bøker over alt. Gemalen ga meg kindle i presang, men tror det var et fåfengt håp....

    SvarSlett