mandag 3. februar 2014

Vekestart veke 6

Av og til, når eg kjem på at eg har lova meg sjølv å legge ut nokre ord kvar vekestart, lurer eg på kva eg skal dele. Andre gonger står det dikt i kø for å delast, og idag er det litt slik. Så no veit eg kva eg skal legge ut neste veke også, dersom ikkje noko anna skulle dukke opp!
Det blir forresten lysare dag for dag.

Av og til huskar ein veldig godt når ein høyrte ting første gong. Dette diktet vart lese opp på ei samling med studentar, på tidleg 90tal, av ein ung mann eg kjente(og nei, ikkje noko rødmande kinn og bankande hjerte, berre undring og eg var imponert over ein ung mann som las dikt!) Eg veit ikkje kvifor, men eg kom på dette diktet i dag då eg gjekk til jobb, huska naturlegvis ikkje alt, måtte leite det fram(på nettet, for boka det står i ligg i ei kasse på loftet. Note to self: kjøp bokhyller og leit fram bokskattar!)

Gutta

snøen som falt ifjor
er ikke lenger hva den var
juletrærne når ikke til taket
og alle pakkene er bløte
det er tredje dag
og alle kakene er allerede tørre
jeg rydder i korker og papir
og jeg spør meg selv
for det er ingen andre å spørre:
når var det det slutta
når var det egentlig det slutta
hvor er det blitt av alle gutta

hvor er Pål som stod i gål
            og redda på streken
hvor er Nils som drakk pils
            med sugerør og hadde teken
hvor er Jonny som sang money
            med hockeykølla som mikk
hvor er Joker som spilte poker
            og alltid tok siste stikk
hvor er Tobben som fikk jobben
            som sjokoladetrekk på Ringen
hvor er Kaj som sjekka Mai
og hoppa av i svingen
når var det egentlig at båndene ble kutta
hvor er det blitt av alle gutta

våren er akutt
og sommeren er en lengre lidelse
det er høl i bademadrassene
morellene er sure
vannet er for kaldt
og gatene for ensomme
det er ikke lenger gøy på landet
kleggen blir større og større
det er for mye sand på strendene
og filmene er gørre
snart er det første skoledag igjen
jeg har rydda i pennalet
og pakket ranselen
og jeg spør meg selv
for det er ingen andre å spørre:
hvor var det det butta
hvor var det egentlig det butta
hvor er det blitt av alle gutta

hvor er Jens som slo lens
            og tryna i hekken
hvor er Max som fiska laks
            i Gaustadbekken
hvor er Jo som hadde sko
            med femtiøring og jernbeslag
hvor er Lathans som sovna sankthans
            og våkna tredje juledag
hvor er Elling som tok telling
            da han stupte fra tiern
hvor er Finn som drakk gin
            og sneik seg inn på niern
når var det det slutta
            når var det egentlig det slutta
hvor er det blitt av alle gutta

gutta sover nå
gutta sover nå
med lyset på


Lars Saabye Christensen
Fra Hvor er det blitt av alle gutta. Dikt i utvalg, 1991
Og dette diktet skreiv Lars Saabye Christensen i samband med at han skreiv boka "Beatles" som lenge var ei av mine yndlingsbøker(les, les) . Eg huskar veldig godt at norsklæreraren på videregåande las det første kapittelet høgt for oss ein norsktime, eg satt heilt fenglsa og stakk rett på biblioteket og lånte boka, og las truleg i eitt, heilt betatt. Eg kjenner endå den gleda over å finne ei god bok, oppdage at det finns fleire bøker av same forfattar, eg måtte lese, lese, lese. Trur den boka opna opp veldig mykje litteratur for meg; eg fann meir i same sjanger, eg las og las og prøvde overbevise andre om at dei MÅTTE lese. (og har du forresten lese "Amatøren"? Eg huskar eg satt på Oslo S og venta på toget og las den og gapskratta, til stor undring for dei rundt… :) Og eg har lese "Herman" og "Gutten som ville være en av gutta", såre og fine og gode)
Og desse hjerta hadde noko laga i asfalten der eg gjekk heim frå jobb idag.
Var dei ikkje fine?

Og plutseleg hadde dette vorte mange bøker eg anbefalar deg å lese! Ha ei strålande veke med og utan bøker!


1 kommentar:

  1. Jeg erindrer å ha hørt dette diktet før, men hvor greier jeg ikke å huske. Siste del av innlegget ditt fikk meg forresten til å smile, det var skrevet med en sånn iver at jeg ble rett og slett revet med i lesegleden din:) Takk for boktips og ha ei strålende uke du også!

    SvarSlett